среда, 17. октобар 2012.

Radite na razvoju sebe i drugih, postanite lideri

Veljko Zdravković
„Moje ime je Veljko Zdravković i student sam treće godine ekonomskog fakulteta.“ Ovo je rečenica koju svi mi studenti koristimo kada želimo da nekome predstavimo ono čime se bavimo u životu, odnosno šta je naša profesionalna orijentacija. Od kad sam upisao fakultet mislio sam o tome kako želim da obogatim svoj život u toj meri da se moje predstavljanje ne završava tačkom na kraju navedene rečenice.

Organizacija koja mi je omogućila da se razvijem i da napredujem i na profesionalnom polju i kao osoba, jeste AIESEC. Imao sam tu sreću da sam postao član AIESEC-a odmah nakon upisa na fakultet, pa moja studentska priča i priča o AIESEC-u predstavljaju jednu jedinstvenu priču otkrivanja sveta oko mene i u meni. Trenutak koji je meni promenio pogled na svet jeste trenutak kada sam postao tim lider. Iako sam naziv pozicije nosi u sebi reč „lider“ nimalo se u tom trenutku nisam osećao tako. Osećao sam se poput tinejdžera koji je zamišljao čarobni svet menadžmenta i biznisa i koji se u jednom trenutku probudio u tom istom svetu koji je odjednom postao realnost, sa svom odgovornošću koja se nalazi na meni i svim izazovima koji meni i mom timu predstoje. Postepeno se osvešćujući i prihvatajući novonastalu situaciju krenuo sam da se hvatam u koštac sa izazovima, i priznaću nije mi delovalo kao da ću uspeti. Do mog krajnjeg cilja doveli su me ljudi koji su mi pritekli u pomoć dajući mi primer na koji način treba pristupiti situaciji i koji su meni bili oslonac na putu ličnog razvoja. Ugledajući se na njih, ja sam konstantno dobijao nove zalihe pozitivne energije koju sam prenosio na članove mog tima. Rezultat svega ovoga bio je „Career days“ 2012, koji je sada sa novim konceptom ponovo postao jedinstven događaj u oblasti zapošljavanja, kao što je to bio pre više od decenije kada je AIESEC po prvi put organizovao događaj ove vrste u našoj zemlji.


Pojam liderstva se kroz ovu moju kratku priču provlači u više oblika i deluje na više načina. Ono što sam naučio je da lider ne čeka, već deluje. Ukoliko  želimo da živimo svoje snove ne možemo da čekamo da nam oni padnu u krilo, već moramo da se trudimo da bi dostigli iste. Lider se ne žali na okolnosti već traži priliku u svakoj situaciji, učeći kroz svaki izazov i koristeći naučeno, da oberučke prihvati nove izazove postajući sve spremniji za budućnost. Na tom svom putu lider ostavlja trag, i kada kažem trag ne govorim o  njegovim poslovnim ili kojekakvim drugim profesionalnim uspesima. Trag koji jedan lider ostavlja se ogleda u ljudima koji su, ugledajući se na njega, prihvatili to ponašanje i koji sada i sami postaju lideri i podstiču nove ljude na akciju. Moj lični napredak ne bi bio moguć da nisam bio okružen ljudima koji su za mene bili lideri. Svaki od njih je na svoj način doprineo da ja postanem bolja osoba i da probudim lidera u sebi. Uvidevši koliko je meni pomoglo to što sam bio u takvom okruženju koje razvija liderstvo i poštuje liderske vrednosti, shvatio sam da je moja uloga u društvu da razvijem sebe i da na taj način aktivno učestvujem u razvoju drugih stvarajući uticaj koji zaista može da pomeri planine.

Zato se moja rečenica ne završava tačkom. Iako tekst koji opisuje mene danas može biti i nekoliko paragrafa dugačak, ma koliko pisao nikada ne bih završio tačkom, već bih stavio tri. A šta te tri tačke predstavljaju? One predstavljaju ljude koji su uticali na mene i način na koji oni mene opisuju, kao i ljude na koje sam i ja uticao i kod kojih sam ostavio pozitivan potpis. Zato iskoristite priliku i postanite deo tima koji neumorno radi na tome da svi mi zajedno postanemo bolji ljudi, bolji profesionalci, jednom rečju lideri.

Нема коментара:

Постави коментар